Plåster på såren men inte mycket till tröst

Varje morgon vaknar jag med rädslan i magen
Rädslan att inte ha dig kvar i slutet av dagen
Att förklara hur jag känner är ganska svårt, det finns mycket jag vill säga men vet inte om jag kommer förklara mig så att andra fattar vad jag menar. Jag är rädd somfan för att bli lämnad själv igen (han lovade att alltid hålla i mig, att alltid va min vän men som vanligt så blev jag sviken). Han sårade mig genom att bara spela kall, så nu sitter jag här- försöker komma fram till ett svar om han är värd att gråta för eller inte, om han är värd att "kämpa för" (men borde det inte vara han som kämpar för mig?), om han är värd att ge makten till. Makten att få en att må så sjukt bra att man bosätter sig bland molnen, men om han är den som kan få en att må så bra är han självklart den som kan få en att må så sjukt dålig.Att ge honom makten att såra en, är det värt det? Jag försöker prata med mina vänner, men det är ingen som förstår att det jag känner sakta, väldigt sakta krossar mig inombords. Jag vill fortsätta le, men det gör så himla ont, allt som jag hade när livet mitt var perfekt rasar bit för bit. Kärlek - varför ska man tro på sånt? Det slutar bara med att man sårad gångpågång. Alla jag har litat på och vågat ge min kärlek och har krossat mig och aldrig riktigt pratat ärligt. Jag har levt i lögner och gått på dom varenda gång.

Att anförtro sig så mycket till någon och sen bli lämnad någonstans på vägen, ensam och utanför alla andra. Så jävla mycket frågor men inga svar - och inga svar om vem som borde svara på dom heller - om vad som är upp till en själv och vad som är upp till den andre, vad som båda måste löste. När man inte vet om man ska satsa eller inte, för man vill men vill inte bli lämnad, rädd för att lägga tid om man ändå skulle bli lämnad. Vill bara stanna tiden och stänga av ett tag. Jag tycker att det bara måste finnas en lösning i någon ände, men den änden är väldigt långt borta... Det verkar som att inget går åt rätt håll helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Danni

Jag läste allting, men vet inte riktigt Vad jag skall säga.. Håller tummarna stenhårt för dig tjejen, du kommer ta dig ur det här på ett eller annat sätt. <3

2009-08-16 @ 20:59:52
URL: http://popcornpuss.blogg.se/
Postat av: Ella

Ingen kille är någonsin värd att gråta för. Aldrig. Lättare att säga än att göra, men varför ska en annan människa få en att må dåligt? Om det blir ett destruktivt förhållande är det nog inte värt i längden, men samtidigt måsten man våga satsa för att få någonting att fungera! Det löser sig i slutändan, det brukar det gära. Kärlek är bland det jobbigaste som finns. <3

2009-08-17 @ 12:24:53
URL: http://thecontrolineed.blogg.se/
Postat av: Amf

Sv: Tack :) <3

2009-08-17 @ 12:52:54
URL: http://anamyfriend.webblogg.se/
Postat av: amanda ljungdahl

ohja, den är sjukt bra!

fin blogg :)

2009-08-17 @ 15:18:34
URL: http://mndi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0